Optymalizacja strony kluczem do jej wypozycjonowaniaJeśli chcesz, aby Twoja strona pojawiła się na pierwszej stronie Google, musisz ją odpowiednio zoptymalizować. Obejmuje to posiadanie wysokiej jakości treści, linków do twojej strony i ogólnie przyjaznego dla użytkownika projektu. Możesz również poprawić pozycjonowanie w rankingu, zarządzając swoją reputacją i usuwając wszelkie negatywne linki prowadzące do Twojej witryny. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, musisz na to zapracować.

Zoptymalizuj swoją stronę pod kątem Google

Jeśli chcesz, aby twoja witryna znalazła się na pierwszej stronie Google, musisz upewnić się, że Google wie, że ona tam jest. Nie wszystkie strony w twojej witrynie będą kwalifikować się do indeksowania przez Google. Dzieje się tak dlatego, że Google wybiera strony, które chce pokazać, na podstawie pewnych kryteriów. Kryteria te można zmodyfikować, aby strony witryny zostały zaindeksowane i znalazły się w rankingu. Oto kilka sposobów optymalizacji witryny pod kątem Google:

  • Zbuduj wysokiej jakości linki do swojej witryny - Im więcej wysokiej jakości witryn, które linkują do Twojej witryny, tym wyższa jest jej pozycja w rankingu. Linki można zdobywać, współpracując z innymi blogerami, publikując gościnne wpisy i udzielając się na forach internetowych.
  • Twórz oryginalne treści - Możesz użyć Google Authorship, aby połączyć swoje konto Google+ z Twoją witryną. Możesz również powiązać swoje różne konta w mediach społecznościowych z witryną, aby zwiększyć liczbę linków prowadzących do witryny.
  • Twórz schematy - Schemat (lub przyjazny dla wyszukiwarek) to język, który umieszczasz w kodzie, aby pomóc Google i innym wyszukiwarkom lepiej zrozumieć Twoją witrynę.
  • Uczyń swoją stronę przyjazną dla urządzeń mobilnych - Jeśli Twoja strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, Google obniży jej pozycję w rankingu.

Zarządzanie reputacją

Jeśli prowadzisz firmę od lat, w sieci będą pojawiać się informacje na jej temat, zarówno pozytywne, jak i negatywne. To właśnie nazywa się Twoją "reputacją". Google wykorzystuje te informacje do określenia pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zarządzać swoją reputacją online i poprawić swoją pozycję w rankingu Google. Kontroluj swoją obecność w mediach społecznościowych - nie możesz usunąć negatywnych wpisów ze swojej historii online, ale możesz na nie odpowiedzieć i kontrolować, jakie wpisy pojawiają się na Twoich stronach. Jeśli ktoś stworzył witrynę, która w złośliwy sposób łączy się z Twoją stroną, możesz poprosić Google o usunięcie takiego linku. Twórz więcej pozytywnych treści, takich jak blogi gościnne, aby zepchnąć negatywne treści na niższy poziom strony. Im bardziej pomagasz innym w swojej branży, tym bardziej Google będzie Ci ufać.